Asfaltsbilar med elmotor
Offroadbilar med elmotor
Asfaltsbilar med metanolmotor
Offroadbilar med metanolmotor
Asfaltsbilar med bensinmotor
Offroadbilar med bensinmotor

Alla Traxxas modellbilar levereras förmonterade samt med utskuren och lackerad (flera olika färgsättningar) kaross. Traxxas bilar kräver endast montering av batterier och mottagarantenn samt på vissa modeller limning av däck för att bli körklara.

Traxxas bränslebilar levereras med en vass 2,5 cc motor. Motorn har rejält dimensionerade kylflänsar och slipper därmed de effektslukande kylfläktar som sitter på billigare bilar. Hårdförkromat cylinderfoder ger avsevärt bättre livslängd och driftsäkerhet än de förnicklade foder som sitter i enklare motorer.
Billigare bilar har ofta en koppling som inte tål värme som standard trots att en koppling alltid blir varm, Traxxas har redan från början en värmetålig koppling. Traxxas har så kallad slipad vevaxel vilket innebär att kopplingslagret monteras på en förlängd del av vevaxeln. Billigare bilar använder oftast konventionell vevaxel och en förlängd mutter med fäste för kopplingen. Denna lösning kan göra att kopplingen centrerar dåligt på motorn, något som kan ge problem med rasade drev etc.
Differentialerna på billigare bilar har drev av zinkgjutgods med ståldrev som tillbehör, Traxxas har kraftiga rakskurna ståldrev som standard.
Billigare bilar har enkla drivknutar av "dogbone-typ" med polhemsknutar som tillbehör, Traxxas har polhemsknutar överallt, dessutom med teleskopiska drivaxlar för att hantera fjädringsrörelserna optimalt.
Alla motorer har en stor dubbelnåls-förgasare för optimal gång och effekt.
Alla Traxxas bränslebilar har oljestötdämpare på alla hjulen för bästa väghållning samt avstämd avgaspipa (standardmonterad) för högsta effekt.

Traxxas bränslebilar levereras med en rejäl 4-färgs bruksanvisning samt en DVD-skiva fullmatad med tips och trix.
Samtliga Traxxas bränslebilar måste kompletteras med bränsle, 7,2v laddbart batteri till den inbyggda elstarten, laddare till 7,2v batteri, batterier till radiosändaren samt på vissa modeller batterier till mottagaren och däcklim.

 

Traxxas Nitro Rustler

Vass 2,5 cc motor med inbyggd elstart. Bra väghållning, 2wd, slirkoppling som skyddar transmission från skadliga ryck. Toppfart 75 km/h!

Nitro Rustler video:

Pris 3995:-
Pris helt komplett från 4427:-


 

Traxxas T-Maxx

Bränsledriven offroad 4wd monstertruck med inbyggd elstart. Den ursprungliga monstertrucken. Billigare kopior säger sig ha varit först med en monstertruck konstruerad som just en monstertruck men Traxxas var först av alla. Före Traxxas T-Maxx fanns endast enklare bilar försedda med stora hjul. T-Maxx är originalet!
Hög markfrigång tack vare den indiviuella fjädringen. Avstämd pipa (kallas ofta "trimpipa" av andra tillverkare) sitter monterad som standard. Extra starkt styrservo är standard. Dubbla oljefyllda stötdämpare på varje hjul, helt kullagrad, slirkoppling skyddar transmission från skadliga ryck, 2-stegs växellåda med separat backväxel som manövreras från sändaren. T-Maxx har till följd av sin separata backväxel även skivbroms. Vissa enklare backförsedda bilar bromsar genom att lägga i backen, något som givetvis sliter på växellådan. T-Maxx har till och med en skyddsmekanism så att man inte ska kunna lägga i fel växel medan bilen rullar!
Kanonkvalitet och kanonprestanda! 

OBS! Nu i nytt utförande: Helt nyutvecklad motor med 60% högre motoreffekt! 13 mm bredare spårvidd och kraftigare drivaxlar ser till att all motoreffekt kommer ner till marken! Toppfart över 60 km/h!

Pris 5795:-
Pris helt komplett från 6227:-


Traxxas Revo

Traxxas Revo

Bränsledriven offroad 4wd monstertruck. Oljefyllda stötdämpare med progressiv fjädring på varje hjul, centralmonterade, precis som på F1-bilar, gör att stötdämparna skyddas från stenskott mer mer. Extra fjädrar för alternativa inställningar av fjädringen ingår liksom vinkelok för annan dämpningskurva eller högre markfrigång. Vinkeloken i fjädringen är till och med kullagrade! Stötdämparnas o-ringar är ersatta av X-ringar med dubbelt så många tätningsytor! Kolvarna i stötdämparna hålls på plats med muttrar istället för klips, detta resulterar i mindre glapp och snävare toleranser. Stötdämparna har inbyggda genomslagsstopp som förhindrar skador även vid rejäla genomslag. Samtliga hjulvinklar är justerbara. Till och med roll center och bump steer kan justeras. Båda differentialerna är tätade och fyllda med silikonolja. Diffbromsverkan kan justeras genom byte av olja till annan viskositet. Alla kulleder i hjulupphängningarna är tätade med gummidamasker för maximal livslängd. Även de yttre drivknutarna är gummitätade. Traxxas Revo har teleskopiska drivaxlar för att längden ska följa fjädringsrörelsen, även dessa är gummitätade! Alla bärarmsaxlar hålls på plats av konsollerna, tack vare att bärarmsaxlarna inte behöver svarvas för klips så kan dom tillverkas av superstarkt stål. Marknadens högsta markfrigång, 90 mm, kan ökas till 120 mm! Hög markfrigång även mitt under hjulaxlarna tack vare den individuella fjädringen. Jämför gärna markfrigången med de billigare bilar som har stela hjulaxlar och slutväxel mittemellan hjulen! Revo är givetvis helt kullagrad. Helt ny slirkoppling och broms med sinterbelägg på aluminiumfäste för hög värmetålighet. Ventilerad bromsskiva! Dubbla styrservon för maximal körkänsla. Samtliga fästen för kulleder till styrning och fjädring är tvåplans för maximal styvhet. Laddbart mottagarbatteri och laddare är standard. 2-stegs växellåda med miniservo (för minsta format/vikt) till fram/backväxeln. Backväxeln skyddas elektroniskt från att läggas i vid fel tillfälle. Snabbfäste till den 125 cc stora bränsletanken och till locken för radiolådorna. Tanken är även försedd med ett sinterfilter för att dels ge konstant bränsleförörjning i alla lägen och dels för att ge rent bränsle. Färdiglimmade mjuka (för bästa fäste) lågpofilsdäck med foaminlägg (för bästa stabilitet i hög fart). Beadlock™ däckfäste på fälgarna gör att däcken sitter kvar ordentligt även vid maximal fart. Lackerad och utskuren kaross. Extra drevsatser till växellådan för att öka eller minska stegningen mellan 1:an och 2.an finns som tillbehör. Extra drev för att öka eller minska totala utväxlingen finns också som tillbehör. Ett helt nytt motorfäste håller motorn på plats även vid de värsta kullerbyttor och gör därmed att dreven håller ännu bättre! Revo levereras med luftfiltret på plats och ett extra luftfilter ingår liksom luftfilterolja! Traxxas Revo är helt och hållet kullagrad med tätade kullager. Motorfästet har inbyggt vinkelok som förhindrar att trottellinkagets justering ändras när du flyttar motorn för att anpassa efter olika drevning. Avgasutblåset mynnar bakom bilen och håller därmed bilen renare. Revo har, liksom alla andra bränsledrivna bilar från Traxxas, inbyggd elstart men kan även startas med startlåda underifrån. Revo levereras med laddbart batteri till radiomottagaren/servona. Dessutom ingår en snabbladdare till mottagarbatterierna! Revo har ladduttag i botten av radiolådan för att du enkelt ska kunna ladda mottagarbatteriet.
Med i kartongen ligger även marknadens största verktygsuppsättning, bruksanvisning samt en DVD-skiva med skötselråd.
Kanonkvalitet och kanonprestanda som blivit ännu bättre!

Revo video:

Video 1 Video 5 Video 9
Video 2 Video 6 Video 10
Video 3 Video 7 Video 11
Video 4 Video 8 Video 12

Pris 6995:-
Pris helt komplett från 7395:-


Thunder Tiger


Thunder Tiger DT-10

Thunder Tiger DT-10 är en 2wd monstertruck som finns med tre olika karosser. Röd eller blå stadiumtruck eller gul VW Beetle. Alla tre kan köpas med eller utan radio. Alla levereras med utskuren och lackerad kaross, motor med ryckstart ingår.

Pris 2295:-
Pris med radio 2895:-
Pris helt komplett 3195:-


Thunder Tiger SSB

Långa bärarmar och lång fjädringsväg ger i kombination med fyra riktiga oljestötdämpare en bil med mycket bra väghållning. Dessutom har den en rejält tilltagen markfrigång som gör att Du kan köra nästan överallt! Levereras med en PRO-15BX(P) motor med ryckstart, skivbroms, drivaxlar med polhemsknutar fram, tätad mottagarlåda, differential fram och bak, buggydäck och diskfälgar. SSB levereras förmonterad till 99% så att endast lite monteringsarbete återstår. En rattradio med servon är redan monterad! Längd: 460 mm Bredd: 250 mm Hjulbas: 275 mm Spårvidd fram: 250 mm Spårvidd bak: 250 mm Vikt körklar: ca 1900 gram Chassi: Aluminium Kaross: Lackerad kaross med monterade dekaler Stötdämpare: Riktiga oljestötdämpare Motor: .15 motor med ryckstart Kullager: Delvis kullagrad, oljebronsbussningar på övriga lagerställen (kullager finns som tillbehör) Differential: Två drevdifferentialer Övrigt: Avstämd ljuddämpare

Pris med radio 2995:-
Pris helt komplett 3295:-


Thunder Tiger SSK

Stora hjul, långa bärarmar och lång fjädringsväg ger i kombination med fyra riktiga oljestötdämpare en bil med väghållning. Levereras med en vass PRO-15BX(P) motor med ryckstart, skivbroms, drivaxlar med polhemsknutar fram, tätad mottagarlåda, differential fram och bak, stora monster-däck och fälgar. SSK levereras förmonterad till 99% så att endast lite monteringsarbete återstår. En rattradio med servon är redan monterad! Längd: 410 mm Bredd: 325 mm Hjulbas: 275 mm Spårvidd fram: 325 mm Spårvidd bak: 325 mm Vikt körklar: ca 2300 gram Chassi: Aluminium Kaross: Lackerad kaross med monterade dekaler, silver/lila Stötdämpare: Riktiga oljestötdämpare Motor: .15 motor med ryckstart Kullager: Delvis kullagrad, oljebronsbussningar på övriga lagerställen (kullager finns som tillbehör) Differential: Två drevdifferentialer Övrigt: Avstämd ljuddämpare

Pris med radio 3695:-
Pris helt komplett 3995:-


EB-4 S2 PRO Super Combo                                    EB-4 S2

Thunder Tiger EB-4

Thunder Tiger EB-4 är en äkta tävlingsbuggy från Thunder Tiger! EB-4 är konstruerad av Franco Sabattini, en av Europas främsta konstruktörer av tävlingsbilar och själv flerfaldig Europamästare. Den moderna konstruktionen har snabbt gjort EB-4 till en vinnare på banorna. Hjulvinklar och inställningsmöjligheter gör bilen stabil och lätt att ställa in för olika bantyper. Det är inte utan anledning man vunnit flera mästerskap, bl a EM och NM 2000! EB-4 S2 (Serie 2) är redan från början utrustad med många delar som hos andra fabrikat är extra tillbehör. Ståldrev i diffar, huvuddrev av stål, justerbara turnbuckles, styrspindel av aluminium, tre diffar och dubbel skivbroms är exempel på den rikliga utrustningen. Dessutom finns en rad trimningsdelar för Dig som vill göra Din EB-4 S2 mer personlig! Att priset är mycket förmånligt har också bidragit till att göra EB-4 S2 till ett bra alternativ för Dig som vill börja med 1:8 buggy! Med EB-4 S2 kombinerar Du en tävlingsbils prestanda, med allt vad det innebär av väghållning och hållbarhet, med priset hos en nybörjarbil.

Längd: 480 mm
Vikt körklar: ca 3300 gram
Chassi: Aluminium med 5gr kick-up
Bredd: 260 mm
Spårvidd bak: 260 mm
Kullager: Kullagrad på alla viktiga punkter
Hjulbas: 315-320 mm
Spårvidd fram: 260-268 mm
Stötdämpare: Hårdeloxerade oljestötdämpare tillverkade av aluminium
Kaross: Lexankaross och dekalark
Differential: Tre drevdiffar
Övrigt: Ståldrev i diffar, huvuddrev i stål, turnbuckles, aluminiumstyrspindlar

Thunder Tiger EB-4 kan köpas i tre olika varianter:

  • EB-4 S2 SC: Levereras monterad och klar med motor med ryckstart samt radiostyrning med extra starkt styrservo. Pris 4995:-

  • EB-4 S2: Levereras utan motor och radiostyrning. Pris :-

  • EB-4 S3 PRO: Levereras utan motor och radiostyrning. Redan från början försedd med alla optiondelar. Det optimala valet för racing! Pris 6245:-

Följande behövs för att få EB-4 S2 SC körklar:
Batterier (laddbara rekommenderas) till radion, glödset, bränsle och däcklim.
EB-4 S2 och EB-4 S2 PRO behöver dessutom:
Motor med avgassystem och luftfilter, 2-kanals radio (minst ett extra starkt servo rekommenderas), 12V startmotor eller startlåda, lexanfärg.

Vi rekommenderar dessutom bränslefilter, luftfilterolja, skruvlås samt en rejäl tankflaska.

Priser:
EB-4 S2 PRO SC 4995:-
EB-4 S2 PRO SC helt komplett från 5295:-


Thunder Tiger MTA-4

Stor, häftig MONSTERTRUCK som levereras förmonterad med PRO-28 motor (4,5cc / 3 hk) och installerad 3-kanals rattradio. Trucken är utrustad med 4-hjulsdrift, 2-stegs växellåda och back! De enormt stora hjulen ger maximal framkomlighet. Övrig utrustning: 8 st oljestötdämpare, kraftigt chassi av aluminium, inkapslad radiobox, motorn med ryckstart är även förberedd för start med 12V starter och startaxel, mm. Levereras kpl med lackerad och dekalerad kaross, 3-kanals rattradio och PRO-21 motor!

OBS, bilderna ovan föreställer MTA-4 i en ädre färgsättning. Kontakta oss för mer info!

Pris 5695:-
Pris helt komplett från 5995:-


Thunder Tiger EK-4

Thunder Tiger EK-4 är värst av monstertruckar med fyrhjulsdrift och en motor på över 11 cc!

Pris från 5995:-
Pris med radio 6425:-
Pris helt komplett från 6782:-