Asfaltsbilar med elmotor
Offroadbilar med elmotor
Asfaltsbilar med metanolmotor
Offroadbilar med metanolmotor
Asfaltsbilar med bensinmotor
Offroadbilar med bensinmotor


Alla Traxxas modellbilar levereras förmonterade samt med utskuren och lackerad (flera olika färgsättningar) kaross. Traxxas bilar kräver endast montering av batterier och mottagarantenn samt på vissa modeller limning av däck för att bli körklara.

Traxxas bränslebilar levereras med en vass 2,5 cc motor. Motorn har rejält dimensionerade kylflänsar och slipper därmed de effektslukande kylfläktar som sitter på billigare bilar. Hårdförkromat cylinderfoder ger avsevärt bättre livslängd och driftsäkerhet än de förnicklade foder som sitter i enklare motorer.
Billigare bilar har ofta en koppling som inte tål värme som standard trots att en koppling alltid blir varm, Traxxas har redan från början en värmetålig koppling.
Traxxas har så kallad slipad vevaxel vilket innebär att kopplingslagret monteras på en förlängd del av vevaxeln. Billigare bilar använder oftast konventionell vevaxel och en förlängd mutter med fäste för kopplingen. Denna lösning kan göra att kopplingen centrerar dåligt på motorn, något som kan ge problem med rasade drev etc.
Billigare bilar har enkla drivknutar av "dogbone-typ" med polhemsknutar som tillbehör, Traxxas har polhemsknutar överallt, dessutom med teleskopiska drivaxlar för att hantera fjädringsrörelserna optimalt.
Alla motorer har en stor dubbelnåls-förgasare för optimal gång och effekt.
Alla Traxxas bränslebilar har oljestötdämpare på alla hjulen för bästa väghållning samt avstämd avgaspipa (standardmonterad) för högsta effekt.

Traxxas bränslebilar levereras med en rejäl 4-färgs bruksanvisning samt en DVD-skiva fullmatad med tips och trix.
Samtliga Traxxas bränslebilar måste kompletteras med bränsle, 7,2v laddbart batteri till den inbyggda elstarten, laddare till 7,2v batteri, batterier till radiosändaren samt på vissa modeller däcklim.



Traxxas Nitro 4-tec

Metanoldriven modellbil för den som vill prova på racing på asfalt till rimlig kostnad. Helt kullagrad, 4wd, 2-stegs växellåda, inbyggd elstart, toppfart ca 80 km/h efter inkörning!! Levereras med utskuren och lackerad (4 olika färger) Corvette C5-kaross.

Nitro 4-tec video:

Video 1 Video 2 Video 3 Video 4


Pris inklusive motor och radiostyrning 4695:-
Pris helt komplett från 5127:-

Thunder Tiger

Thunder Tiger TS-2N och Thunder Tiger TS-4N

TS-2n SPORT och TS-4n SPORT bilarna levereras i Super Combo utförande, vilket innebär att de är förmonterade till 99% och att radio ingår! Servon är monterade, linkaget är injusterat och karossen är lackerad. Till och med de officiella sponsordekalerna finns på plats! Det enda som återstår är att montera batterier i radion (batterier ingår ej) samt att dra upp antenntråden genom antennröret, tanka och starta bilen. Chassit är tillverkat av 2,5mm aluminium för maximal styrka. Dessutom kan Du enkelt uppgradera till TS-4n PRO utförande allteftersom intresse och körskicklighet ökar! Alla modeller i TS-serien har: • Justerbar caster, camber och toe-in/out på framvagnen! • Justerbar Ackerman! • Justerbar camber och toe-in/out på bakvagnen! • Justerbar remspänning! Längd: 320 mm Bredd: 200 mm Hjulbas: 265 mm Spårvidd fram: 200 mm Spårvidd bak: 200 mm Vikt körklar: ca 1500 gram Chassi: Aluminium Kaross: Välj mellan 9 olika modeller Stötdämpare: Riktiga oljestötdämpare tillverkade av nylon Motor: .15 motor med ryckstart Kullager: Delvis kullagrad, oljebronsbussningar på övriga lagerställen Differential: Två drevdiffar Övrigt: Levereras med monterad radio, lackerad och dekalerad kaross. Behövs för att få bilen körklar: Glödström, bränsle, batterier. Välj mellan Mercedes AMG C32, Honda Acura RSX, BMW M3 GT, Dodge Viper GTS, Posche 911 GT3, Ford Focus eller Subaru WRC 2002 kaross.

Thunder Tiger TS-2n Sport:
Pris inklusive motor och radiostyrning 2795:-
Pris helt komplett från 3107:-

Thunder Tiger TS-4n Sport:
Pris inklusive motor 2795:- (PRO utan radiostyrning)
Pris inklusive motor och radiostyrning 3295:-
Pris helt komplett från 3607:-